- Details
- Category: Vizsgaszervezés
Ha a vizsgázó a szakmai vizsgakövetelményekről szóló rendeletnek megfelelően eredményes szakmai vizsgát tett, a 20/2007. (V.21.) SZMM rendelet 2. számú melléklete alapján készült az ország címerével ellátott, a szakképesítés megszerzését igazoló bizonyítványt kap, amelyben meg kell jelölni a szakképesítés körét (szakképesítés, szakképesítés-elágazás, részszakképesítés, szakképesítés-ráépülés).
Mivel a bizonyítvány szoros elszámolású nyomtatvány, annak átadását olyan bizonyítvány-átvételi jegyzékkel kell számon tartani, amelyet a sikeres vizsgát tett személy aláírásával tanúsítja, hogy az adott sorozat- és sorszámú bizonyítványt az OPAKFI-tól átvette.
A bizonyítványon a hibás bejegyzések javítására az OPAKFI, illetve ha az egyesület jogutód nélkül megszűnt, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet jogosult.
A vizsgázó kérésére a bizonyítvány kiadásával egyidejűleg vagy azt követően magyar, angol, német vagy francia nyelven kiállított szakmai bizonyítvány kiegészítőlapot kell a vizsgaszervezőnek kiadnia a 20/2007. (V.21.) SZMM rendelet 4. számú melléklete szerint, amelyet az OPAKFI – az idézett rendeletben meghatározott térítési díj ellenében – az NSZFI honlapján található, letölthető nyomtatvány kitöltésével teljesít.
Az elveszett vagy megsemmisült bizonyítványról – kérelemre, az eljárási díj és az illeték megfizetése ellenében – a törzslap alapján az OPAKFI, illetve ha az egyesület jogutód nélkül megszűnt, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet állít ki bizonyítványmásodlatot. Törzslap hiányában a bizonyítvány megszerzését és tartalmát igazoló egyéb okirat (különösen: személyazonosító igazolvány, munkakönyv, munkaügyi nyilvántartás) alapján az OPAKFI pótbizonyítványt állít ki. A pótbizonyítványban azokat az adatokat lehet feltüntetni, amelyek a kiállítás alapjául szolgáló okiratból megállapíthatók.
Az elveszett vagy megsemmisült bizonyítványról készített bizonyítványmásodlat vagy pótbizonyítvány hiteles másolatának adatait (az adatmezők nevét és azok tartalmát) a kiállító OPAKFI elektronikus úton – az elektronikus aláírásról szóló törvény szerinti legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással ellátott – dokumentumként a vizsga befejezését követő 30 napon belül meg kell küldenie az NSZFI elektronikus levélcímére.
Latest articles (hu)
Sections
Scientific Society for Optics, Acoustics, Motion Pictures and Theatre Technology
Founded in 1933
President: Dr.Lupkovics GáborSecretary general: Kvojka Ferenc
Chair of the Scientific Committee: Dr.Balogh Géza
Chairman of the Supervisory Board: Dr.Füredi Károly
Board members: Becsei Katalin, Urbin Ágnes