Ha a vizsgázó a szakmai vizsgakövetelményekről szóló rendeletnek megfelelően eredményes szakmai vizsgát tett, a 20/2007. (V.21.) SZMM rendelet 2. számú melléklete alapján készült az ország címerével ellátott, a szakképesítés megszerzését igazoló bizonyítványt kap, amelyben meg kell jelölni a szakképesítés körét (szakképesítés, szakképesítés-elágazás, részszakképesítés, szakképesítés-ráépülés).

Mivel a bizonyítvány szoros elszámolású nyomtatvány, annak átadását olyan bizonyítvány-átvételi jegyzékkel kell számon tartani, amelyet a sikeres vizsgát tett személy aláírásával tanúsítja, hogy az adott sorozat- és sorszámú bizonyítványt az OPAKFI-tól átvette.

A bizonyítványon a hibás bejegyzések javítására az OPAKFI, illetve ha az egyesület jogutód nélkül megszűnt, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet jogosult.

A vizsgázó kérésére a bizonyítvány kiadásával egyidejűleg vagy azt követően magyar, angol, német vagy francia nyelven kiállított szakmai bizonyítvány kiegészítőlapot kell a vizsgaszervezőnek kiadnia a 20/2007. (V.21.) SZMM rendelet 4. számú melléklete szerint, amelyet az OPAKFI – az idézett rendeletben meghatározott térítési díj ellenében – az NSZFI honlapján található, letölthető nyomtatvány kitöltésével teljesít.

Az elveszett vagy megsemmisült bizonyítványról – kérelemre, az eljárási díj és az illeték megfizetése ellenében – a törzslap alapján az OPAKFI, illetve ha az egyesület jogutód nélkül megszűnt, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet állít ki bizonyítványmásodlatot. Törzslap hiányában a bizonyítvány megszerzését és tartalmát igazoló egyéb okirat (különösen: személyazonosító igazolvány, munkakönyv, munkaügyi nyilvántartás) alapján az OPAKFI pótbizonyítványt állít ki. A pótbizonyítványban azokat az adatokat lehet feltüntetni, amelyek a kiállítás alapjául szolgáló okiratból megállapíthatók.

Az elveszett vagy megsemmisült bizonyítványról készített bizonyítványmásodlat vagy pótbizonyítvány hiteles másolatának adatait (az adatmezők nevét és azok tartalmát) a kiállító OPAKFI elektronikus úton – az elektronikus aláírásról szóló törvény szerinti legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással ellátott – dokumentumként a vizsga befejezését követő 30 napon belül meg kell küldenie az NSZFI elektronikus levélcímére.

Scientific Society for Optics, Acoustics, Motion Pictures and Theatre Technology

Founded in 1933

President: Dr.Lupkovics Gábor
Secretary general: Kvojka Ferenc
Chair of the Scientific Committee: Dr.Balogh Géza
Chairman of the Supervisory Board: Dr.Füredi Károly
Board members: Becsei Katalin, Urbin Ágnes

Statements

Itt tekinthetők meg az 1%-os adóhányad felhasználásáról szóló tájékoztatók, jelentések, mérlegek stb.

More

Basic Regulations

Az egyesület alapszabálya

More

Join Us (HU)

Online jelentkezés

More

Sections

Section of Acoustics

President: Beáta Mesterházy
Secretary general: Zsuzsanna Alabárdos
Board members: Géza Balogh, Gergely Borsi, Zoltán Horváth, Attila Balázs Nagy

Section of Motion Picture

President: Bence Képessy
Board members:: László Babiczky, Károlyné Borhi

Section of Optics

President: Dr. Aladár Czitrovszky
Secretary general: Ákos Antal
Board members: András Podmaniczky, Tamás Abonyi, Gábor Lupkovics

Section of Noise and Vibration Control

President: András Muntag
Secretary general: Miklós Márkus
Board members: Mária Ropoliné Lázár, Ágnes Póta, Ferenc Kvojka

Our sponsors

We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.