Ha a vizsgázó a szakmai vizsgakövetelményekről szóló rendeletnek megfelelően eredményes szakmai vizsgát tett, a 20/2007. (V.21.) SZMM rendelet 2. számú melléklete alapján készült az ország címerével ellátott, a szakképesítés megszerzését igazoló bizonyítványt kap, amelyben meg kell jelölni a szakképesítés körét (szakképesítés, szakképesítés-elágazás, részszakképesítés, szakképesítés-ráépülés).

Mivel a bizonyítvány szoros elszámolású nyomtatvány, annak átadását olyan bizonyítvány-átvételi jegyzékkel kell számon tartani, amelyet a sikeres vizsgát tett személy aláírásával tanúsítja, hogy az adott sorozat- és sorszámú bizonyítványt az OPAKFI-tól átvette.

A bizonyítványon a hibás bejegyzések javítására az OPAKFI, illetve ha az egyesület jogutód nélkül megszűnt, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet jogosult.

A vizsgázó kérésére a bizonyítvány kiadásával egyidejűleg vagy azt követően magyar, angol, német vagy francia nyelven kiállított szakmai bizonyítvány kiegészítőlapot kell a vizsgaszervezőnek kiadnia a 20/2007. (V.21.) SZMM rendelet 4. számú melléklete szerint, amelyet az OPAKFI – az idézett rendeletben meghatározott térítési díj ellenében – az NSZFI honlapján található, letölthető nyomtatvány kitöltésével teljesít.

Az elveszett vagy megsemmisült bizonyítványról – kérelemre, az eljárási díj és az illeték megfizetése ellenében – a törzslap alapján az OPAKFI, illetve ha az egyesület jogutód nélkül megszűnt, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet állít ki bizonyítványmásodlatot. Törzslap hiányában a bizonyítvány megszerzését és tartalmát igazoló egyéb okirat (különösen: személyazonosító igazolvány, munkakönyv, munkaügyi nyilvántartás) alapján az OPAKFI pótbizonyítványt állít ki. A pótbizonyítványban azokat az adatokat lehet feltüntetni, amelyek a kiállítás alapjául szolgáló okiratból megállapíthatók.

Az elveszett vagy megsemmisült bizonyítványról készített bizonyítványmásodlat vagy pótbizonyítvány hiteles másolatának adatait (az adatmezők nevét és azok tartalmát) a kiállító OPAKFI elektronikus úton – az elektronikus aláírásról szóló törvény szerinti legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással ellátott – dokumentumként a vizsga befejezését követő 30 napon belül meg kell küldenie az NSZFI elektronikus levélcímére.

Scientific Society for Optics, Acoustics, Motion Pictures and Theatre Technology

Founded in 1933

President: Dr.Lupkovics Gábor
Secretary general: Kvojka Ferenc
Chair of the Scientific Committee: Dr.Balogh Géza
Chairman of the Supervisory Board: Dr.Füredi Károly
Board members: Becsei Katalin, Urbin Ágnes

Statements

Itt tekinthetők meg az 1%-os adóhányad felhasználásáról szóló tájékoztatók, jelentések, mérlegek stb.

More

Basic Regulations

Az egyesület alapszabálya

More

Join Us (HU)

Online jelentkezés

More

Sections

Section of Acoustics

President: Beáta Mesterházy
Secretary general: Zsuzsanna Alabárdos
Board members: Géza Balogh, Gergely Borsi, Zoltán Horváth, Attila Balázs Nagy

Section of Motion Picture

President: Bence Képessy
Board members:: László Babiczky, Károlyné Borhi

Section of Optics

President: Dr. Aladár Czitrovszky
Secretary general: Ákos Antal
Board members: András Podmaniczky, Tamás Abonyi, Gábor Lupkovics

Section of Noise and Vibration Control

President: András Muntag
Secretary general: Miklós Márkus
Board members: Mária Ropoliné Lázár, Ágnes Póta, Ferenc Kvojka

Our sponsors